Saturday, January 10, 2009

Tahun Baru

Masih belum terlewat rasanya untuk acik ucapkan selamat hahun baru Hijrah dan tahun baru masihi kepada semua. Sedar tak sedar, usia kita semakin menigkat. Bagi peminat setem, mungkin ada yang sudah berkira-kira tentang koleksi setem yang berjaya dikumpul sehingga hujung tahun lalu.

Sepanjang cuti semester lepas acik sempat mengemaskini koleksi yang acik ada, cuma agak terkilan sebab setem kartun Kampung Boy keluaran 1 Disember 2008 tak ada rezeki acik nak beli. Dahlah setem tu sempena minggu setem Malaysia. Masa acik ke pejabat pos tempat acik, setem tu dah habis dijual. Maklumlah, ada yang beli dengan banyak sekali gus.

Adatlah kan? Siapa cepat dia dapat. Cadangnya nak buat akaun soda. Mudah sikit. Tapi acik lebih suka beratur di pejabat pos masa hari keluaran setem. Boleh tengok macam-macam orang. Tua, muda dan kanak-kanak. Ada jugak meja-meja yang menjual setem-setem lama.

Siapa tahu di mana acik boleh dapatkan setem Kampung Boy yang acik terlepas tu? boleh informkan kepada acik. Apa-apa acik sertakan gambar koleksi acik sehingga 31 Disember 2008. Acik tahu mesti ada orang yang lebih banyak koleksinya daripada acik. Tapi sesuailah dengan usia hobi acik nih. Kan?



















No comments:

Post a Comment